Monday, January 14, 2008

Kisah Benar: Testimoni Persediaan Mghadapi Maut Pesakit Kanser Metastatic

Saya sertakan disini scanned document dari buku facing death: a testimony of a muslim stricken with metastatic cancer.

Buku ini bukanlah buku baru tapi dalam 2 tahun yg lalu. Buku ini diterbitkan setelah kematian penulisnya, dimana ini adalah permintaannya. Saya telah mengetahui kehadiran buku ini lama dahulu, setelah seorang kawan menceritakannya, tapi saya seperti ramai orang tidak ambil kisah. Hinggalah seorang kawan menziarahi saya dan bertanya samada saya pernah mendengar buku ini dan beliau mencari softcopy, kerana ada kes terminal disease yg berlaku pada rakannya.

Saya telah scanned buku inggerisnya. Utk terjemahan bahasa melayunya, saya telah menjumpainya di internet cuma terjemahan 7 muka akhir tidak dibuat, maka saya telah menterjemahnya dgn kefahaman saya. Mohon kemaafan jika kekurangan.

saya sertakan file yg bahasa melayu. utk file bahasa inggeris, ianya besar 24mb, oleh itu sila download disini ..
http://www.savefile s.net/d/8orqdv28 ci4.html Download segera dan simpan..

Antara kandungan buku ini yg sangat menarik ialah bagaimana penulis handle sikap Redha & Tawakkal VS having a strong will to fight it atau Punya Semangat Kuat untuk Melawannya" .

Banyak nasihat nasihat penulis didalam buku ini, beliau yang meninggal pada 27 nov 2005. Semoga Allah redha, dan jauhi ruhnya dari azab kubur dan azab api neraka dan ditempatkan didalam syurga, ameen ..

saya mencadangkan agar kita baca dan simpan kerana kita tidak tau masa hadapan. mungkin ada family atau rakan yg mghadapi terminal disease. so simpan laah baik baik. Semoga Allah kurniakan kita dgn kesihatan yang baik.

No comments:

Post a Comment

salam sejahtera, sudi sudikan memberi komen dan mempromosi ilmu dalam blog ini. T.kasih.